Monday 20 February 2012

KURSUS PELAKSANAAN PROGRAM AMALAN 5S DI APBM BATU GAJAH PERAK

Batu Gajah, 17 Februari- Seramai enam orang kakitangan IKBN DusunTua telah menghadiri kursus pelaksanaan program Amalan 5S di Akademi Pembangunan Belia Malaysia (APBM), Alor Gajah ,Perak yang telah dianjurkan oleh Kementerian Belia dan Sukan Malaysia yang diadakan selama tiga hari bermula 17 hingga 19 Februari 2012.
Perasmian telah dilakukan oleh yang berbahagia Dato' Zaidon bin Hj.Asmuni,Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik)Kementerian Belia Dan sukan Malaysia.
“Semua IKBN mestilah melakukan satu transformasi bagi mendapatkan persijilan 5S pada 31hb Mac nanti. Semua warga IKBN mestilah berusaha bersungguh-sungguh bagi menjayakannya. Dimana ada kemahuan disitu ada kejayaan". Begitulah ucapan beliau pada majlis perasmian itu.
Turut serta pada malam itu ialah En.Mohd Ali bin Jabar, Setiausaha Bahagian , Bahagian Khidmat Pengurusan serta Ketua Pengarah Bahagian Pembangunan Kemahiran, Tuan Haji Saari bin Salleh.
Tuan Haji Saari berkata semua kakitangan mestilah menyahut cabaran bagi mendapatkan persijilan ini dengan hati terbuka dan ikhlas hati demi keselesaan semua dan beliau yakin serta percaya semua IKBN akan mendapat pengiktirafan pada penghujung Mac nanti.
En.Mohd Ali Jabar turut mengucapkan syabas dan tahniah kepada semua yang bertanggunjawab bagi melancarkan lagi pelaksanaan amalan 5S di IKBN masing-masing.
Fasilitator jemputan untuk Juru audit ialah Pn.Rokiah binti Sahat yang merupakan Ketua Juruaudit dalaman KBS. Manakala En.Razali bin Hj.Mohamed Yassin Pegawai Penerangan unit Komunikasi Koporat KBS pula telah mengetuai unit Promosi, unit Latihan dan lain-lain.
Semua Juruaudit telah dibawa ke Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak bagi melaksanakan latihan amali pengauditan. Pada hari terakhir, semua peserta telah dibawa ke IKBN Seri Iskandar sebagai lawatan penandaarasan bagi pelaksanaan amalan 5S di IKBN masing-masing

No comments:

Post a Comment